Innowacja pedagogiczna interdyscyplinarna
- Drukuj
- 02 mar 2020
- Bez kategorii
Innowacja pedagogiczna interdyscyplinarna dla klas 7-mych
- "Wolność i zdrowie to życie bez uzależnień"
W Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Iłży, w okresie od marca do maja 2020r wdrażana będzie Innowacja pedagogiczna interdyscyplinarna o charakterze metodyczno – programowym dla uczniów klas 7-mych pt. "Wolność i zdrowie to życie bez uzależnień".
Autorkami i wdrażającymi projekt są: Anna Jaśkiewicz – pedagog szkolny, Justyna Pacholczak – nauczyciel chemii, Agnieszka Pawełek – nauczyciel biologii. Zajęcia innowacyjne będą odbywać się w ramach godzin wychowawczych, chemii, biologii, spotkań z Rodzicami i imprez szkolnych.
Cele główne projektu to: profilaktyka uzależnień, harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny młodzieży oraz nowatorskie formy edukacji oraz urozmaicenie i uatrakcyjnienie procesu edukacyjno-wychowawczego.
Innowacyjność projektu polega głównie na połączeniu wiedzy i umiejętności biologicznych, chemicznych i psychospołecznych, dotyczących budowy, składu i szkodliwego wpływu dopalaczy i narkotyków na zdrowie i życie człowieka. Wzajemne przenikanie się treści chemicznych, biologicznych i psychologicznych ma dać uczniom możliwość całościowego, interdyscyplinarnego poznania i rozumienia zagadnień. Przykładowy schemat edukacyjno-wychowawczy innowacji: "co to za substancja, jaki jest jej skład, jakie wywołuje reakcje chemiczne, jak wpływa na ciało i organy wewnętrzne, ale również jak wpływa na zachowanie, emocje, relacje z innymi, na zdrowie psychiczne i dalsze życie".
W ramach innowacji zajęcia będą prowadzone przez jednego, dwóch ale i trzech nauczycieli jednocześnie (w podsumowaniu projektu), aby treści przenikały się na bieżąco.
Oczekiwane efekty wprowadzenia innowacji dla uczniów wynikają z założonych celów szczegółowych, a są nimi m.in.: pogłębianie wiedzy dotyczącej szkodliwości uzależnień, promowanie zdrowego stylu życia, poszerzanie wiedzy o zdrowiu psychofizycznym człowieka oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje decyzje, zdrowie i życie.
Wśród oddziaływań wychowawczych warto wymienić także: wdrażanie uczniów do dokonywania samodzielnych wyborów, wzmacnianie poczucia własnej wartości, wzmacnianie autorytetu Rodziców oraz uczenie sposobów osiągania dobrostanu życiowego w zagrożonym świecie.
- "Wolność i zdrowie to życie bez uzależnień"
W Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Iłży, w okresie od marca do maja 2020r wdrażana będzie Innowacja pedagogiczna interdyscyplinarna o charakterze metodyczno – programowym dla uczniów klas 7-mych pt. "Wolność i zdrowie to życie bez uzależnień".
Autorkami i wdrażającymi projekt są: Anna Jaśkiewicz – pedagog szkolny, Justyna Pacholczak – nauczyciel chemii, Agnieszka Pawełek – nauczyciel biologii. Zajęcia innowacyjne będą odbywać się w ramach godzin wychowawczych, chemii, biologii, spotkań z Rodzicami i imprez szkolnych.
Cele główne projektu to: profilaktyka uzależnień, harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny młodzieży oraz nowatorskie formy edukacji oraz urozmaicenie i uatrakcyjnienie procesu edukacyjno-wychowawczego.
Innowacyjność projektu polega głównie na połączeniu wiedzy i umiejętności biologicznych, chemicznych i psychospołecznych, dotyczących budowy, składu i szkodliwego wpływu dopalaczy i narkotyków na zdrowie i życie człowieka. Wzajemne przenikanie się treści chemicznych, biologicznych i psychologicznych ma dać uczniom możliwość całościowego, interdyscyplinarnego poznania i rozumienia zagadnień. Przykładowy schemat edukacyjno-wychowawczy innowacji: "co to za substancja, jaki jest jej skład, jakie wywołuje reakcje chemiczne, jak wpływa na ciało i organy wewnętrzne, ale również jak wpływa na zachowanie, emocje, relacje z innymi, na zdrowie psychiczne i dalsze życie".
W ramach innowacji zajęcia będą prowadzone przez jednego, dwóch ale i trzech nauczycieli jednocześnie (w podsumowaniu projektu), aby treści przenikały się na bieżąco.
Oczekiwane efekty wprowadzenia innowacji dla uczniów wynikają z założonych celów szczegółowych, a są nimi m.in.: pogłębianie wiedzy dotyczącej szkodliwości uzależnień, promowanie zdrowego stylu życia, poszerzanie wiedzy o zdrowiu psychofizycznym człowieka oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje decyzje, zdrowie i życie.
Wśród oddziaływań wychowawczych warto wymienić także: wdrażanie uczniów do dokonywania samodzielnych wyborów, wzmacnianie poczucia własnej wartości, wzmacnianie autorytetu Rodziców oraz uczenie sposobów osiągania dobrostanu życiowego w zagrożonym świecie.
Informację przygotowała:
pedagog szkolny
Anna Jaśkiewicz